Sunday, August 08, 2004

Doa Untuk Kekasih

Dengan nama Allah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah..
Seandainya tlh engaku catatkan..
Dia milikku tercipta buatku..
Satukanlah hatinya dgn hatiku..
Titipkanlah kebahagian antara kami..
Agar kemesraan itu abadi..

Ya Allah..
Ya Tuhanku yg Maha Mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ke tepian yg sejahtera dan abadi..
Maka jodohkanlah kami..

Tetapi Ya Allah…
Seandainya tlh Engkau takdirkan..
Dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh dr pandanganku..
Luputkanlah dia dr ingatanku..
Dan peliharalah aku dr kekecewaan..

Ya Allah Ya Tuhanku yg Maha Mengerti..
Berikanlah aku kekuatan..
Menolak bayangan jauh ke dada langit..
Hilang bersama senja yg merah..
Agarku sentiasa tenang..
Walaupun tanpa bersama dgnnya..

Ya Allah yg tercinta..
Pasrahkanlah aku dgn takdirMu..
Sesungguhnya apa yg tlh Engkau takdirkan..
Adalah yg terbaik untukku..
Sesungguhnya Engaku Maha Mengetahui..
Segala yg terbaik buat hambaMu ini..

Ya Allah..
Cukuplah Engkau shj yg menjadi pemeliharaku..
Di dunia dan akhirat..
Dengarkan rintihan hambaMu yg dhaif ini..
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian..
Di dunia ini mahupun di akhirat..
Menjurus aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka kurnikanlah aku..
Seorg pasangan yg beriman..
kurniakanlah aku..
cinta insan yang mencintaimu...
Agar aku dan dia sama-sama dpt..
Membina kesejahteraan hidup..
Ke jln yg Engkau redhai..
Dan kurniakanlah pdku keturunan yg soleh dan solehah..

Ya Allah..
Berikanlah kami kebahgaian di dunia dan di akhirat..
Dan peliharalah kami dr azab api neraka..

Amin..amin..Ya Rabbal ‘alamin....

1 Comments:

At 8:36 AM, Anonymous aisyah said...

salam...seperti biasa,aisyh mintak izin utk share artikal ni..terima kasih

 

Post a Comment

<< Home

 
Support By:


Best view with IE 5 and above with resolution 1024 x 768 pixel

© 2005 tok_ayoh (012-2713986). Hakcipta semua artikel, gambar, bahan, template dan semua yang terkandung didalam ini adalah bebas.
Pun begitu diharapkan ia tidak disalahgunakan. Pembinaan laman ini tiada kaitan dengan mana-mana pertubuhan, parti politik, persatuan mahupun kehidupan orang lain
melainkan kehidupan penulis semata-mata