Monday, August 09, 2004

KLPI....

sajak utk bebudak yg ambik kpli khas ditujukan buat adik tok_ayah atas permintaannya..

kpli
masihkah ada ruang untukku
sudikah kau melamar diri ini
aku rindu menjadi pendidik
walaupun seringkali aku di didik
namun aku tetap ingin digelar guru

kpli
kenapa ramai yg memohon
kenapa tidak hanya aku seorang
kenapa perlu adanya beribu2 org
persaingan menjelma
namun aku tak kisah
bukan aku sahaja yg ada 6 ringgit
utk membeli no pin
yg pasti mereka juga ada hak!
mereka juga inginkan gelaran guru
cikgu cik katak pisang
erm..walaupun janggal bunyinya
disitu ada keunikan
bisa menjadi guru terbilang smile.gif

kpli
kubiarkan takdir yg menentukan
kubiarkan siapa yg layak mendahului
kerna kutahu
tugas pendidik itu besar
amanah yg harus dijaga
takut aku tak berupaya
maka kudoakan
buat semua sahabat2ku yg mengambilnya berjaya
andai semua ingin menjadi pendidik
biarlah sesekali aku di didik
sebab aku masih lagi mencari ilmu
mencari erti kehidupan didunia yg fana ini
walaupun bukan kalian yg mendidikku.ahaks smile.gif

Akak Katak Pisang
9 ogos..3.07 pagi(ikut jam dirumah)

1 Comments:

At 9:33 AM, Blogger Gu Creative said...

lupa nak bai tau...hasil karya ini adalah oriinal dari akak katak pisang...tanpa pengubahsuaian oleh saya...100% yang akak katak pisang buat...tak caya bleh tngok kat forum pmiupm dalam kolum explorasi minda...
alamat forum...

www.pmiupm.com/forum

 

Post a Comment

<< Home

 
Support By:


Best view with IE 5 and above with resolution 1024 x 768 pixel

© 2005 tok_ayoh (012-2713986). Hakcipta semua artikel, gambar, bahan, template dan semua yang terkandung didalam ini adalah bebas.
Pun begitu diharapkan ia tidak disalahgunakan. Pembinaan laman ini tiada kaitan dengan mana-mana pertubuhan, parti politik, persatuan mahupun kehidupan orang lain
melainkan kehidupan penulis semata-mata