Thursday, August 19, 2004

Aku benci…

Aku benci diriku jika
Perasaan marah menguasai diri
Aku benci akan diriku
Tatkala aku tak mampu bersabar pada perkara yang kecil
Aku benci diriku
Tatkala diri ini tak tahan dihina
Aku benci diriku
Bila apa yang aku kata aku tak kotakan
Aku benci diriku
Jika tak mampu bertahan dengan ujian tuhan
Aku benci diriku
Bila tak mampu memadam perasaan benci
Aku benci diriku
Bila kemaafan sukar kuhulurkan
Aku benci diriku
Bila aku cepat menyerah kalah dalam perjuanganku
menegak kebenaran…
Aku benci diriku
Tatkala tangan ini tak mampu mencegah kemungkaran
Aku benci diriku
Bila mulut ini berat menegur maksiat
Aku benci diriku
Bila membenarkan yang salah
Serta menyembunyikan kebenaran
Aku benci diriku
Jika berat menghulur pertolongan
Aku benci diriku
Andai kelakuanku membangkit kemarahan-Nya
Mengamit kebencian-Nya
Lantas berpaling dariku…
Itulah yang paling aku benci

Nukilan Putri katak Nay
22 Nov 03


p/: nie 100% karya asal..takde ubah2...hrp maklum..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Support By:


Best view with IE 5 and above with resolution 1024 x 768 pixel

© 2005 tok_ayoh (012-2713986). Hakcipta semua artikel, gambar, bahan, template dan semua yang terkandung didalam ini adalah bebas.
Pun begitu diharapkan ia tidak disalahgunakan. Pembinaan laman ini tiada kaitan dengan mana-mana pertubuhan, parti politik, persatuan mahupun kehidupan orang lain
melainkan kehidupan penulis semata-mata